Біллі Айліш, Нікі Мінаж, Стіві Вандер і ще 200 артистів у відчаї: заміна людей роботами почалася з них
Сотні музикантів та авторів пісень підписалися під відкритим листом Альянсу за права артистів з вимогою покласти край знеціненню роботи артистів у музичній індустрії за допомогою штучного інтелекту. Серед тих, хто підписав, були Біллі Айліш, Нікі Мінаж, Кеті Перрі та Камілла Кабелло. Нащадки Френка Сінатри та Боба Марлі також підписали угоду.
Більш ніж 200 відомих музикантів підписали відкритий лист із закликом забезпечити захист від хижацького використання штучного інтелекту, який імітує зовнішність, голоси та звук людей-виконавців, пише The Guardian. Список виконавців, що підписалися нижче, настільки потужний і різноманітний, що з нього можна створити відмінний склад Coachella – у ньому є Біллі Айліш, нащадки Боба Марлі, Чаппел Роан, Елвіс Костелло, Грета Ван Фліт, Imagine Dragons, Джон Бон Джові, Джонас Бразерс, Кейсі Масгрейвс, Кеті Перрі, Мак ДеМарко, Міранда Ламберт, Мамфорд та сини, Нікі Мінаж, Ной Кахан, Перл Джем, Шеріл Кроу та Зейн Малік та інші.
Альянс з прав артистів – це некомерційна організація, керована ветеранами музичної індустрії, як член правління Розанна Кеш – дочка Джонні Кеша. Неясно, як організація переконала артистів, які підписали листа, до яких входять зірки кантрі, такі як Кейсі Масгрейвс, репери, такі як Q-Tip, і молоді зірки інді-попа, включаючи Чаппелла Роана.
“Ми закликаємо всіх розробників штучного інтелекту, технологічні компанії, платформи та цифрові музичні сервіси взяти на себе зобов’язання, що вони не будуть розробляти та впроваджувати технології, контент чи інструменти створення музики з використанням штучного інтелекту, які підривають чи замінюють людську майстерність авторів пісень та артистів або відмовляють нам у справедливій компенсації за нашу роботу”, – йдеться у листі, опублікованому правозахисною групою Artist Rights Alliance.
У листі не міститься заклику до повної заборони використання ШІ в музиці чи виробництві, а йдеться, що відповідальне використання технології може принести користь галузі. В останні роки музичні продюсери по-різному використовували інструменти штучного інтелекту, в одному випадку вони використовували ШІ, щоб ізолювати вокал Джона Леннона від старого демо-треку і використовувати їх для створення нової пісні Beatles, випущеної минулого року.
Лист Artist Rights Alliance є частиною загальногалузевого опору художників та творців використанню генеративного штучного інтелекту, оскільки ця технологія продовжує створювати етичні та юридичні проблеми, пов’язані з порушенням авторських прав та трудових прав. Спілки художників та правозахисні організації намагалися чинити тиск на законодавців та технологічні компанії, щоб вони регулювали використання ШІ, тоді як студії зацікавилися його потенціалом щодо зниження виробничих витрат.
“Цей напад на людську творчість має бути зупинено. Ми маємо захиститися від хижацького використання ШІ для крадіжки голосів та зображень професійних артистів, порушення прав творців та руйнування музичної екосистеми”, – стверджує Альянс за права художників, додаючи, що, якщо його не зупинити, ШІ запустить гонку на дно, що знизить цінність роботи художників, не дозволяючи їм отримувати за неї справедливу компенсацію.
Торік Голлівуд зупинився через подвійний страйк Гільдії письменників Америки (WGA) та Гільдії кіноакторів та Американської федерації артистів телебачення та радіо (SAG-AFTRA). Серед багатьох питань, які профспілки хотіли вирішити під час переговорів з Альянсом продюсерів кіно та телебачення (AMPTP), було використання штучного інтелекту.
Також підписали лист нащадки, які представляють померлих художників. В індустрії розваг посилилися дебати про те, як можна використовувати образи артистів після їх смерті. При цьому інструменти штучного інтелекту демонструють здатність створювати реалістичне відео на основі старих кадрів. В останні роки в кіно, відеоіграх та на телебаченні з’явилося кілька версій мертвих акторів та музикантів, створених штучним інтелектом, що, не дивно, викликало суперечки та етичні дебати.
Та оскільки інструменти штучного інтелекту стають все більш загальнодоступними та поширеними, музикантам все частіше доводиться визначатися з тим, що є допустимим використанням штучного інтелекту. Деякі артисти навіть розглядали здатність генеративного ШІ створювати симулякри своєї роботи як можливість експериментувати чи заохочувати фанатів створювати пісні, використовуючи їхню вокальну подібність.